زمين فروشي براي تكميل تأسيسات شهرهاي جديد!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهر جدید پرند و آدرسwww.parandmelk.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






فروش زمین های شهر جدید پردیس به بانک مسکن به بهانه تأمین مالی زیرساخت های مسکن مهر این منطقه در حالی انجام گرفته است که کمیسیون عمران مجلس و برخی از انجمن های خصوصی به این اقدام وزارت راه و شهرسازی اعتراض کرده اند، چراکه این امر برخلاف وظیفه ماهوی بانک مسکن، که بانکداری است و همچنین مغایر با سیاست های کلی اصل44 قانون اساسی به شمار می رود و حال آنکه بانک مسکن نیز یک بانک دولتی به شمار می رود. 
به گزارش «جوان» طی هفته گذشته، محسن نریمان معاون وزیر راه و شهر سازی از واگذاری زمین های شهرهای جدید به بانک مسکن در ازای تأمین هزینه های عمرانی این شهرها خبرداد و گفته است که بر این اساس زمین های شهر جدید پردیس، با قیمت کارشناسی هزار میلیارد تومان به بانک مسکن واگذار شده که واگذاری زمین به بانک مسکن یک روش جدید تأمین اعتبار است و در سایر شهرهای جدید از جمله شهر جدید پرند نیز قابل اجراست. 

  هاشمی: تأمین نقدینگی بانک مسکن با دلالی زمین غیر قانونی است
رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با خانه ملت در واکنش به واگذاری زمین های شهرهای جدید به بانک مسکن در ازای تأمین هزینه های عمرانی این شهرها، گفته است: از شنیدن این خبر تعجب کردم و فکر می کنم این اقدام با رسالت بانک و بانکداری تا حدودی مغایرت دارد.  سیدمهدی هاشمی می افزاید: بنا بر تأکید و اعلام بانک مرکزی نباید بانک ها وارد عرصه سوداگری و اقدامات مغایر با اصول و مبانی بانکداری و کارهای تجاری و بازرگانی شوند. 
رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح می کند: شاید بهتر بود اگر هم قرار است چنین اقدامی صورت گیرد، این کار توسط بخش دیگری صورت می گرفت و بانک به طور مستقیم درگیر این مبحث نمی شد. 
به گفته این مقام، در جلسه هفته آینده کمیسیون عمران مجلس با مسئولان وزارت راه و شهرسازی پیرامون برنامه و سیاست های این وزارتخانه در حوزه مسکن برای سال جدید موضوع واگذاری زمین های پردیس به بانک مرکزی را هم با این مسئولان مطرح خواهیم کرد و از آنها پاسخ لازم را می گیریم. 
هاشمی می افزاید: واگذاری زمین های مازاد یکی از ابزارهای تأمین منابع است که مغایر با اصول شهرک سازی نیست اما با اصول بانکداری مغایرت دارد. 

  واکنش بخش خصوصی 
از سوی دیگر رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن استان تهران با بیان اینکه بانک مسکن یک بانک دولتی بوده که قرار است دولت هم فعالیت تصدی گری خود را کاهش دهد، می گوید که بانک مسکن با خرید زمین، معکوس عمل کرده که عملکرد این بانک از نظر بخش خصوصی خوب نیست. 
به گفته محتشم، بانک مسکن یک شرکت صددرصد دولتی بوده که در حال حاضر سرمایه آن 584 میلیارد تومان است. 
حسن محتشم خرید زمین های پردیس را توسط بانک مسکن خروج این نهاد از فعالیت های بانکی و ورود غیر قانونی این نهاد به بخش زمینداری معرفی می کند و می افزاید بانک مسکن با این خرید، عملیات شرکت داری را پیشه کرده است.
به گفته این فعال بخش خصوصی، بانک مسکن تأثیر قابل قبولی در بخش ساخت و ساز مسکن نداشته و فقط به تعهدات خویش درقبال تخصیص منابع مسکن مهر عمل کرده و در زمینه توسعه ساخت و ساز فعالیت خاصی از خود نشان نداده است.  به گفته وی ، وزارت راه و شهر سازی می توانست برای تأمین اعتبار خود در زمینه مسکن مهر به سراغ بخش خصوصی رفته که نتیجه این امر رونق فعالیت در بخش خصوصی بود. 
رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن استان تهران با تأکید بر اینکه نمره منفی از آن وزارت راه و شهر سازی بوده که زمین ها را به بانک مسکن فروخته است اذعان می کند که وزارت راه و شهر سازی به جای استفاده از پتانسیل بخش خصوصی ترجیح داده که با بانک مسکن وارد معامله شود. 

  فروش ۱۲ میلیارد تومان از اراضی شهر پردیس
در این بین مدیر عامل شرکت عمران شهر پردیس با بیان اینکه تلاش می کنیم اکثر واحدهای مسکن مهر پردیس را تا پایان امسال تحویل دهیم، از فروش ۱۲ میلیارد تومانی اراضی شهر پردیس در مزایده خبر می دهد که البته مبالغ حاصل از فروش این زمین ها به صورت قسطی توسط مشتریان پرداخت می شود. 
وی در آمد یک هزار میلیاردی که در اثر واگذاری زمین های پردیس به بانک مسکن حاصل می شود را هزینه تکمیل تأسیسات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر پردیس عنوان می کند. 
در پایان باید دید با توجه به موضع گیری های انجام شده در واگذاری زمین های پردیس به بانک مسکن جهت تأمین هزینه تکمیل تأسیسات این شهر جدید، این امر به سرانجام می رسد یا خیر ؟




:: موضوعات مرتبط: مسکن مهر پرند , ,
:: برچسب‌ها: شهرجدیدپرند،مسکن مهر پرند،املاک پرند ,
:: بازدید از این مطلب : 508
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عارف کریمی
ت : چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');